Adwertz 3 Visa alla jobb ›

Webbplats och grafisk profil åt Adwertz

En ny enkel, digital marknadsplanerings- och annonshanteringstjänst kräver såklart en fräsch profil och en fokuserad webb. Adwertzs kaxigt uppstudsiga logotyp blev en fjäder i hatten och en chans att vara med att profilera en produkt direkt från grunden.

Symbol och logotyp

Adwertz ville med sin pigga och nytänkande tjänst uppfattas som moderna, nätbaserade och alerta. Den uppstudsiga logotypen kan användas olika sätt  och i olika sammanhang, för att flexibelt passa marknadsföringens behov.

Grafiskt profilmaterial

Trots att vi är en helt digital byrå kan vi inte med att låta en grafisk profil driva för vinden. Logotypen leverades givetvis med en grafisk manual och lathund för den visuella kommunikationen.

Startsida

Webbplatsen används huvudsakligen som ett säljverktyg och ska ge ett snabb överblick av produkten, med möjlighet att utforska produkten närmare. Tydliga calls-to-action ger snabba avslut.

Content is king

Som alltid krackelerar ytan om inget substansiellt finns att säga. Adwertz förklarar duktigt sin produkt, och då är det lätt för oss att låta innehållet stå i strålkastarljuset.

+ Starta ett projekt ›